Секція 6

 Медіаосвіта 

модератор: Іванов С.А., доцент, к.н.

 Медиаобразование
модератор: Иванов С.А., доцент, к.н.


Проблемне питання секції: Який предмет слід викладати: "Медіаосвіта" чи "Медіаінформаційна грамотність?"

Проблемный вопрос секции: Какой предмет следует преподавать: "Медиаобразование" или "медиаинформационную грамотность?"

_____________________________________________________________________________
Доповіді:

ПІП учасника Доповідь ФИО участника Доклад
Бєсова О.Г., м.Мелітополь, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького. Тези "Педагогічні умови розвитку інформаційної компетентності старшокласників" Бесова О.Г., г.Мелитополь, Мелитопольский государственный педагогический университет имени Богдана Хмельницкого. Тезисы "Педагогические условия развития информационной компетентности старшеклассников"
Акімов С.К., Україна, м.Бердянськ, Бердянський державний педагогічний університет Тези "Вплив Інтернет-адикції на інформаційні процеси системної організації особистості" Акимов С.К., Украина, Бердянск, Бердянский государственный педагогический университет Тезисы "Влияние Интернет-аддикции на информационные процессы системной организации личности"
Муртазієв Е.Г., Україна, м.Мелітополь, Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького Тези "Деякі характеристики формування інформаційної компетентності старшокласників у процесі навчання математики" Муртазиев Е.Г., Украина, Мелитополь, Мелитопольский государственный педагогический университет имени Богдана Хмельницкого Тезисы "Некоторые характеристики формирования информационной компетентности старшеклассников в процессе обучения математике"
Шаляпіна Т.А., Державна бюджетна освітній заклад додаткової професійної освіти (підвищення кваліфікації) фахівців «Санкт-Петербурзька академія постдипломної педагогічної освіти», м.Санкт-Петербург, Російська Федерація Тези "Управління інформатизації освіти: куди йти ..." Шаляпина Т.А., Государственное бюджетное образовательное учреждение дополнительного профессионального образования (повышения квалификации) специалистов «Санкт-Петербургская академия постдипломного педагогического образования», г.Санкт-Петербург, Российская Федерация Тезисы "Управление иНФОРМАтизацией образования: куда идти …"
Цимбалюк Н.В., Україна, м.Харків, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С.Сковороди Тези "Сутність і значення геоінформаційної освіти старшокласників" Цимбалюк Н.В., Украина, Харьков, Харьковский национальный педагогический университет имени Г.С.Сковороды Тезисы "Сущность и значение геоинформационного образования старшеклассников"





27 комментариев:

  1. Безумовно, спочатку "Медіаінформаційна грамотність?". Це більш загальне поняття, яким користуються більш широкі верстви населення. "Медіаосвіта" - це розвиток першого предмету. "Медіаосвіта" - можливо викладати у 10-11 класах, у коледжах. Для тієї категорії учнів, які будуть продовжувати і розвивати власну безперервну освіту.
    Аналогічне питання:"Чому навчити вмінню читати, писати, чи орієтуватись у навчально-науковій літературі?" Звісно, все потрібно, але у певній послідовності.

    ОтветитьУдалить
  2. Медіаосвіта дає великі можливості у візуальному проектуванні навчального процесу.Враховуючи можливості шкіл щодо застосування медіаосвіти можна використовувати хочаб її елементи.Головною умовою для цього є інформаційна компетентність педагогів.
    Ірина Голуб, м.Мелітополь, Мелітопольська гімназія №19

    ОтветитьУдалить
  3. Стрімкий розвиток у сучасному світі інформаційно-комунікаційних технологій та системи мас-медіа нагально потребує цілеспрямованої підготовки особистості до вмілого і безпечного користування ними. В нашій школі давно видається шкільна газета. Журналисти, фотокореспонденти, редактори - учні. Вони із задоволенням обговорюють тему номеру, розподіляють обов'язки, збирать матеріл ...., тому що вони бачать готовий продукт своєї роботи. А це дуже важливо!
    З повагою Віра, м.Мелітополь, Г№9

    ОтветитьУдалить
  4. Вважаю, що в перчу чергу необхідно вивчати медіаінформаційну грамотність як складову частину медіаосвіти. І починати необхідно не з учнів, а з учителів (мається на увазі не лише вчителів з медіаосвіти). Бо досвід роботи з вчителями показує, що більшість з них не розуміється на медіаінформаційній грамотності, і створення шкільної газети в школі не є показником, що вона є інформаційно грамотною. Обласні конкурси (наприклад Медіафестиваль, напрямок "Інтернет-творчість") показали, що більшість вважають правильним копіювати статті з мережі Інтернет та вставляти їх до своїх сайтів/блогів без вказівки на автора. Те ж саме відбувається в багатьох шкільних газетах. Або створення блогу з однією статтею - лише для конкурсу.
    З повагою, Сокол Ірина!

    ОтветитьУдалить
  5. Я також вважаю, що необхідно перш за все звернути увагу на розвиток медіаінформаційної грамотності учнів, розвивати в них навички критичного мислення. Користуючись широким спектром медіа, діти повинні навчитися обирати лише те, що буде для них дійсно корисним, відкидаючи все зайве. Можливо, для цього було б корисним запровадження спеціальних курсів або факультативів, де дітей навчали б медіаграмотності.

    ОтветитьУдалить
  6. Упровадження медіаосвіти в навчально-виховний процес є важливою і актуальною задачею сучасного навчального закладу. В гімназії №9 ця робота розпочалась зі створення творчої групи вчителів "Медіакультура як елемент навчально-виховного процесу гімназії". Мета роботи групи - виховання компетентного медіаспоживача із розвиненою особистісною медіакультурою. Цікавою і практично значущою вважаємо інформацію щодо анкетування учнів про їх особисте ставлення до проблем медіаосвіти. В своїй роботі керуємося основними положеннями Концепції упровадження медіаосвіти в Україні. В подальшій перспективі - упровадження медіаосвітнього спеціального курсу для учнів профільних класів "Медіакультура". Просимо поділитися власним досвідом з даного питання. З повагою, Заменягре Олена, заступник директора Мелітопольської гімназії №9

    ОтветитьУдалить
  7. Сьогодні побачила Лист МОНмолодьспорт № 1/9-226 від 29.03.13 року "Про запровадження вивчення курсу "Основи медіаграмотності в навчальних закладах"" - http://osvita.ua/legislation/other/35473/. В самому тексті зустрілось речення: " ...за 54-годинною програмою "Медіаосвіта (медіа грамотність)"" - стало цікаво і чесно кажучи не зрозуміло: медіаосвіту ототожнюють з медіа грамотністю, або медіа грамотність тут розуміється як частина медіаосвіти?
    Колеги, які ваші думки з цього приводу?

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Наскільки я зрозуміла, медіаосвіта має на меті виховання медіаграмотних людей. Тобто поняття медіаосвіта і медіаграмотність повязані між собою дуже тісно. Але якщо медіаграмотність - це сукупність знань, що дозволяють нам критично сприймати, оцінювати продукти медіа і самому створювати повідомлення, то медіаосвіта - більш ширше поняття, і медіаграмотність - це продукт медіаосвіти. Можливо я помиляюсь, якщо так, хотіла би почути інші думки. З повагою, Наталя Безменова, Мелітопольська СШ№25.

      Удалить
    2. Я з вами згодна, що медіаграмотність є частиною медаосвіти. Але, читаючи листа МОН я не розумію як вони розглядають ці два терміни. Наприклад, спочатку йдеться: "Про проведення Всеукраїнського експерименту з упровадження МЕДІАОСВІТИ в навчально-виховний процес...", потім, через рядок "...відбулися регіональні наради-семінари вчителів загальноосвітніх шкіл з метою підготовки їх до викладання основ МЕДІАГРАМОТНОСТІ...", далі "діючі тренінги за 54-годинною програмою "МЕДІАОСВІТА (МЕДІАГРАМОТНОСТь)"", через рядок "щодо упровадження МЕДІАОСВІТИ в навчально-виховний процес", ще через рядок "вивчення курсу "Основи МЕДІАГРАМОТНОСТІ"". Питання: так чому ми будемо навчати: медіаосвіти або медіаграмотності?

      Удалить
  8. Це дуже важлива тема. Медіаграмотність – актуальна на сьогодні проблема. Справді, ми все ще живемо розумінням, критеріями і пріоритетами традиційних медіа. Щодо мене, я виросла на газетах, журналах і телебаченні. Тож традиційні підходи заважають новими медіа. Але в багатьох випадках це не спрацьовує. Це не проблема нових медіа – це проблема нашої неготовності змінити наше власне ставлення та розуміння того, що відбувається в екосистемі сучасних медіа.
    Дуже важливим для користування медіа є розуміння: не все, що з’являється в мережі, заслуговує на нашу довіру, час і увагу. Фільтрація контенту – це надзвичайно важлива проблема, і сьогодні ми повинні вчити дітей буквально зі школи вмінню розуміти, що гідне уваги, й розгледіти хибні, неадекватні речі.
    Щодо того, з якого віку варто починати, то вважаю, класу з другого-третього-четвертого, коли діти починають активно споживати, перш за все, телевізійний продукт. Телебачення входить у життя й займає велику частину вільного часу дитини. Саме в цей момент можна починати з дітьми про те, що являє собою телебачення, а потім поступово додавати до цього інтернет та інші медіаканали. Сьогодні інтернетом користуються майже сто відсотків підлітків, і ми маємо це розуміти й реагувати на це адекватно.
    З повагою, Інна Покуса, ЗД з НМР Мелітопольської СШ № 23

    ОтветитьУдалить
  9. Усі ті, хто сприймає інформацію через медіа, а особливо молодь, повинні навчитися поміркованості й дисципліни. Несучи медіаосвіту в маси, важливо досягти такого розуміння взаємодії з медіа, коли людина добре усвідомлюватиме, що і як варто читати, дивитися та слухати.
    З повагою Есма Сейтаріфова, м.Мелітополь Г №9.

    ОтветитьУдалить
  10. Ольга Коржавіна16 апреля 2013 г. в 22:10

    Впроваджуючи в навчально-виховний процес медіатехнології, ми формує в учнів комунікативні навички співпраці, ведення діалогу, почути і бути почутим , що сьогодні так важливо. Медіатехнології допомагають вчителям вибрати більш ефективні форми і методи співпраці з учнями на уроці і позаурочний час для розвитку їх творчих здібностей.
    Вважаю, що в першу чергу необхідно вивчати медіаінформаційну грамотність, яка і є складовою медіаосвіти. Починати слід з початкових класів(3-4класи). З повагою Ольга Коржавіна, м. Мелітополь, СШ№25

    ОтветитьУдалить
  11. ІТ-компетентність дає учням міцні базові знання; вчить учнів де і як вони можуть знайти потрібну інформацію; формує вміння застосовувати необхідні новітні інформаційні технології; розвиває в старшокласників уміння засвоювати лише актуальну та корисну інформацію, відкидаючи при цьому все другорядне; виробляє вміння аналізувати інформацію, помічати закономірності та використовувати їх, прогнозувати та робити висновки; дотримуватися власної точки зору. Тому я у своїй педагогічній діяльності активно формую ІТ-компетентність та пропоную свої наробки колегам.
    З повагою, Пєстова Т.Г. Мелітопольська гімназія № 9

    ОтветитьУдалить
  12. Сегодня наши дети очень хорошо владеют всеми современными гаджетами, то есть медиатехникой. И что мы видим? Результат этого владения – какие-то страшные ролики в интернете, еще что-то, да? Это как дубина в руках дикаря. А благодаря медиаобразованию мы научим детей осознано пользоваться медиатехникой и создавать, используя современные средства, которыми они овладели, что-то более эстетическое, более духовное, что-то такое, что будет приносить людям, и в первую очередь им самим, радость. С уважением, Новохатняя Ирина Владимировна Мелитопольская гимназия № 9

    ОтветитьУдалить
    Ответы
    1. Ирина, мне кажется, что суть медиаобразования не научить детей работать с техникой (извините, не совсем понимаю, что вы подразумеваете под словом - медиатехника), а научить акцентировать внимание на содержании. Дети на сегодняшний день прекрасно владеют мобильными телефонами/фотоаппаратами и т.д., но понятия не имеют, что есть сценарий, постановка, сюжет... Техника - это лишь инструмент.
      С уважением, Сокол Ирина.

      Удалить
  13. Занятия по медиаобразованию должны начинаться не только у учеников, но и у их родителей. Эти занятия позволят им получить определенные знания и методику работы с детьми дома: как контролировать телепросмотры, сколько времени можно тратить на интернет и компьютерные игры. С уважением, Терещенко Яна Александровна Мелитопольская гимназия № 9

    ОтветитьУдалить
  14. Медіа потужно й суперечливо впливають на освіту молодого покоління, часто перетворюючись на провідний чинник його соціалізації, стихійного соціального навчання. Безперечно, ефективність медіаосвіти цілком залежить від рівня відповідної підготовки педагогів. Тому найважливішим аспектом медіаосвіти є медіаосвіта педагогів, які обізнані в інформаційно-комунікативному просторі.З повагою, Балдурский Ілля Васильович Мелитопольска гімназія № 9.

    ОтветитьУдалить
  15. Можна говорити про перспективність ще одного напрямку медіаосвіти – медіасамоосвіту. Це актуально, оскільки нині йдеться про освіту впродовж життя, а дорослі люди, які вже мають якийсь фах, не полишають спілкування із засобами масової інформації. І часто саме рівень їхньої медіаосвіти спонукає до набуття нових знань або їх оновлення через ЗМІ. З повагою, Варда Ольга Вікторівна Мелітопольська гімназія № 9

    ОтветитьУдалить
  16. Этот комментарий был удален автором.

    ОтветитьУдалить
  17. Я вважаю, що починати вводити курс треба саме з медіаграмотності. Але починати треба не з дітей, а з учителів. У моїй пам"яті спливають слова Сергія Аркадійовича: "Учнів XXI століття вчать вчителі ХХ століття в умовах школи ХІХ століття". Я вважаю, що він в цьому повністю правий. Починати треба саме з нас, вчителів. Але це не повинні бути просто теоретичні семінари, адже ми, вчителі, практики. Дайте нам мету, покажіть на прикладі, що треба зробити і ми впораємось. Дуже складно працювати в умовах, коли нема конкретики. І ще раз зауважу, якщо впроваджувати предмет у шкільну систему, це треба робити з молодшої ланки. У десятикласників вже інша мета. Вони майже всі обрали свій шлях і готуються до нього. Предмет "Медіаграмотність" буде дуже цікавий для школярів молодшої і середньої ланки. З цього року в нашій школі ввели факультатив "Медіакультури" для 10 класу, але більш зацікавлені учні 7-9 класів.
    З повагою, Наталя Безменова, вчитель Мелітопольської СШ№25.

    ОтветитьУдалить
  18. Медіаосвіта повинна, по-перше, захистити дітей від потенційно шкідливих ефектів медіа, а, по-друге, виростити такого споживача медіа, котрий міг би ефективно задовольняти свої інтереси, викоричтовуючи ЗМК. З повагою, Борблик Тетяна Іванівна Мелітопольська гімназія № 9

    ОтветитьУдалить
  19. Медіаосвіта, поєднуючи лекційні та практичні заняття, є своєрідним залученням учнів до процесу створення медіакультурних творів тобто занурює аудиторію до внутрішнього світу основних медіапрофесій, що є можливим як в автономному варіанті, так і в процесі інтеграції у традиційні навчальні предмети. З повагою, Дрізік Галина Володимирівна Мелітопольська гімназія №9

    ОтветитьУдалить
  20. Це як раз зрозуміло: що медіаосвіту ототожнюють з медіаграмотністю... Школа дає освіту - грамотність за різними градаціями, рівнями (коли проглянути усі МінОсвітянські документи). Але "за 54-годинною програмою" це як (!?), за рахунок якого предмету (!?). Я запропонувала у нашій школі за рахунок технологій (33 години). Програма не цікава учням, а її інтерпретую інакше (за профілем класу). Але це як вчити спочатку першокласників читати-писати, або учнів 9-х класів комп'ютерної грамотності... Вони все знають, а ми ні;( Тому я те ж міркую, що треба залучати учнів до процесу створення медіакультурних творів, занурювати їх до внутрішнього світу професій, що створюють медіапродукти... На цих прикладах прищеплювати медіакультуру, направляти на їх до усвідомленного навчання медіаінформаційної грамотності (інформація, інформаційна грамотність ключове поняття)

    ОтветитьУдалить
  21. Подготовка украинского ученика к жизни в новых условиях отстаёт от темпов технического развития и социальных изменений. Поэтому очень важно готовить детей специальным образом к новым условиям жизни и профессиональной деятельности в новой информационной среде, учить их самостоятельно действовать в этой сложной среде,эффективно использовать её возможности.Медиаинформационная грамотность - предмет, который необходимо ввести в школьную программу.Именно медиаинформационная грамотность научит современного человека находить, понимать, создавать информацию. Каждый школьник должен иметь возможность стать медиаграмотным: способным анализировать, оценивать, создавать печатные и электронные медиатексты.

    ОтветитьУдалить
  22. Медіаосвіта в Україні потрібна. І чим швидше вона посяде чильне місце в системі нашої освіти – тим швидше відбудеться побудова в країні інформаційного суспільства, розвиток економіки знань та становлення громадянського суспільства. З повагою, Кобилинська Валентина Олександрівна Мелітопольська гімназія № 9

    ОтветитьУдалить
  23. Усилению влияния медиа способствует и то, что во всем мире стремительно увеличивается количество свободного времени, сфера досуга. «Рост свободного времени становится всё более серьезным социальным феноменом». Следовательно, одна из задач современной педагогики – разработка культурно-ценностной организации досуга детей и молодежи, поддержка интересных творческих начинаний, борьба с такими, увы, популярными «формами досуга», как потребление наркотиков, алкоголя, самоутверждение через насилие над сверстниками и т.д. И здесь опять нельзя не отметить большие возможности медиаобразования молодежи, как одного из путей развития творческой и гуманной личности, возможности «диалога культур» в этом педагогическом направлении.

    ОтветитьУдалить
  24. Розв'язання завдань медіаосвтньої пдготовки учнів у школі пов'язано з формуванням стійких моральних якостей особистості, здатних захистити від маніпулювання з боку ЗМІ. Для цього вчителю необхідні не тільки глибокі
    знання предметів, методики їх викладання, але й загальна соціально-політична грамотність, чітке знання кола нтересів учнів, їх переваг, зокрема, у процесі "спілкування" з телевізором. Учитель повинен знати особливості й можливості засобів масової інформації та уміти їх використовувати в дидактичних цілях.

    ОтветитьУдалить

Примечание. Отправлять комментарии могут только участники этого блога.